Long time no see...

2009-09-21, 14:11:53 / Kategori: Allmänt
Shit vad längesen jag skrev något i min blogg nu! Hade i princip glömt bort att jag hade en blogg, men nu har jag faktiskt tänkt att ta tag i den igen.. Nu när jag flyttat och börjat plugga i en annan stad så kanske nån skulle vara intresserad över att höra nått om mitt liv här.

Känns som att det är så mycket som har hänt nu under en sån kort tidsperiod och jag orkar inte skriva ner allt roligt jag har haft sen jag flyttade hit, ni som inte vet det så bor jag numera i Örebro! Som faktiskt är en super mysig stad, inte alls så gnälligt här som jag trott! Jag har flyttat in i en lägenhet på West-side som jag stormtrivs i, en liten etta på 40 kvd med ett kök och allt! Har till och med en balkong, riktigt nöjd! Så idag har jag bott här precis en månad och det fungerar jätte bra. Trodde jag skulle ha problem med att bo själv och att jag skulle känna mig ensam men det går faktiskt jätte bra, enda jag hatar med att bo själv är när man sitter på toa och toapappret är slut så har man ingen som kan hämta det åt en!

Skolan började för ungefär 3 veckor sen och det är TUFFT, så mycket att läsa och så många seminarium att plugga till. Skulle jag läsa allt så skulle jag nog behöva läsa 200 sidor per dag, jag gör mitt bästa men 200 sidor om dagen klarar jag inte. Från och med i lördags är även nollningen "officiellt" över, då hade vi nämligen finsittningen som var sjutk kul! Dom tre första veckorna har verkligen varit hektiska, har hänt nått i princip varje dag så det är nästan skönt nu att vardagen kommer tillbaka... Fast nollningen har varit skit skoj, visst kanske lite mer alkohol skulle ha förbättrat den lite men det ändrar vi på till nästa år (!FMC!)... Men jag ska inte klaga för jag har festat sjukt mycket den här första tiden, det har varit temakvällar på kåren, Toga-fest, Maskerad, Studentkorridors fester, Pubrunda och sittningar så det har varit underbart kul!
Har träffat jätte många nya männsikor och jag har hamnat i en jätte bra klass med söta klasskamrater så jag trivs verligen här!

Vad har hänt mer?... Ja just det, jag har ju skaffat mig en lite kattunge. Eller hon känns inte lika liten längre hon är 3 månader gammal nu. Hon heter Selma och är världens sötaste, hon håller mig aktiv för hon är rätt så energisk! Men hon är underbar, jätte bra sällskap om man bor själv. Det bästa är att en tjej i min klass har köpt hennes syster så hon har en bra lekkamrat att busa med när det behövs!

Här kommer lite bilder så ni får se...

Min Lägenhet

Selma...


Lite bilder från nollningen, eftersom jag inte har någon egen kamera så har jag fått snott alla bilder från andra. Därav bristen på bilder från nollningen..


Sandra

Äntligen.. Jag har kollat varje dag och hoppats på uppdatering! :)



2009-09-21, 19:56:42 URL: http://gustis.blogg.se/

Malin

Haha då är du offeciellt min enda besökare nu då gumman! Men från och med nu kommer det finnas regelbunda uppdateringar... LOVAR!



2009-09-22, 01:08:19 URL: http://enmalinsdagbok.blogg.se/

Frida

yeeeeey vad bra att har tagit dig i kragen stumpan ;-) me likey! ses snart, love!



2009-09-23, 17:09:43 URL: http://fridasundholm.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?