Sälja sin oskuld?

2009-05-21, 12:11:20 / Kategori: Random thoughts

Dom senste två veckorna har jag hört om två unga tjejer som har sålt sin oskuld till högsbjudande män, den första var den 22-åriga amerikanska Natalie Dylan sen idag stod de på aftonbladet om den rumänska Alina Percea som var 18 år. Hon lyckades sälja sin oskuld till nån italiensk affärsman som betalade 100 000 kronor för den, man kunde även läsa att hon hade önskat att hon skulle få lite mer pengar än vad hon fick men att hon nu kunde försörja sin familj i 2-3 år samt betala för hennes studier. Men vad säger man om något sånt här, är det samma sak som prositution?

Jag förstår att desperata tider kräver desperata åtgärder, för jag antar att hon kommer från en relativt fattig bakgrund då hon säger att hon ska försörja sin familj med pengarna hon fick in från aktutionen. Som jag förstod det så gjordes de hela väldigt proffesionellt och hon undergick flera läkarundersökningar för att se om hon var frisk och att hon fortfarande var oskuld och den italienske affärsmannen var tydligen en riktigt trevlig karl som såg bra ut. Vilket säkert uderlättade för henne...

Alltså man kan säkert ha väldigt mycket åsikter om det här och det kan ju likställas vid prostitution för hon säljer ju sin kropp för pengar. Men hennes första sexuella möten skedde ju under väldigt säkra former och var väl på ett sätt mycket smartare än många andra som förlorar sin oskuld till någon helt random kille på en fest när man är packad, till någon som dom inte har någon aning om vem han är och många använder ju inte kondom. Så vilket är värst egentligen?
Visst hon tog betalt för det, kanske en annan skulle varit smart nog att göra det samma. Och slagit två flugor i en smäll och tjänat nån krona. Men samtidigt förstår jag inte hur detta kan vara lagligt när "vanlig" prostitution inte är det?



Natalie Dylan

Alina Percea




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?