Deepak Chopra

2009-02-18, 14:15:43 / Kategori: Allmänt
Såg precis på dagen avsnitt av Ellen, älskar den showen, och den spirituelle Deepak Chopra var en av gästerna där och visst man har hört en del om honom. Jag menar ni har väl sett filmen The Love Guru, då var de mycket snack om honom men ändå jag har liksom inte riktigt förstått vem han är och vad han gör. Lyssnade iallafall på honom nu när han var på Ellen som sagt, och han säger en del vettiga saker som säkert är mycket svårare att uppnå än vad det låter. Men det fick mig ändå att tänka efter, "Vad vill jag med mitt liv, vilket syfte har jag och hur kan jag berika mitt och andras liv?"

Det är sådana där frågor som man borde fundera mer över, men man tar sig liksom aldrig tid till de. Vilket man nog borde, för enligt Deepak Chopra så är vägen till lycka att göra andra människor lyckliga. Så endast genom att vara en bra människa och utöra bra handlingar så blir du lycklig. Vilket låter ganska enkelt egentligen, kanske försöker vi göra våra liv svårare och mer komplicerade än vad dom behöver vara?

Någonting som jag iallfall har lärt mig de senaste åren är att alltid försöka omge mig själv av människor som ger mig posetiv energi, istället för sånna som tar min energi. De är något som jag har upptäckt gör mitt liv lättare och lyckligare.


Fanny

Hey lovley!

Skulle sätta mig nu på morgonen och plugga, men så kom jag på att jag behöver ju läsa bloggar, (?) speciellt din, har inte läst på länge... :D Va coolt hörru me video! Okej, du såg ut som ett pucko å lät som ett pucka eftersom ljudet inte kom rätt, fast du va söt ändå! :D Imorrn åker jag till alperna igen, kommer ha massa saker å berätta när vi kommer hem :D Men nu ska jag ärligt ta å plugga... Hörs! Puss puss puss



2009-02-19, 08:10:28

Malin J

Haha i know,, nörden nummer ett liksom! Men vad kul att du drar iväg till alperna :) Hör av dig till mig när du kommer hem så kan vi väl försöka träffas? :)

Ha det underbart nu och åk massa skidor till mig med!¨Puss på dig hjärtat!



2009-02-19, 15:31:44



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?